Artikel 1 Definities
1. LOMÈRE is een eenmanszaak die zich ten doel stelt Producten te verkopen aan Klanten middels haar Webshop.
2. In de algemene voorwaarden wordt onder ‘Klant’ verstaan: eenieder die gebruik maakt van de Website en/of Producten afneemt in de Webshop.
3. In de algemene voorwaarden wordt onder ‘Overeenkomst’ verstaan: de rechtsbetrekking tussen LOMÈRE en Klant, een en ander in meest ruime zin.
4. In de algemene voorwaarden wordt onder ‘Werkzaamheden’ verstaan: alle door LOMÈRE en/of door haar ingeschakelde derden verrichte Werkzaamheden, van welke aard dan ook,
verricht in het kader van de Overeenkomst.
5. In de algemene voorwaarden wordt onder ‘Product’ verstaan: alle door LOMÈRE in de Webshop aangeboden Producten.
6. In de algemene voorwaarden wordt onder ‘Webshop’ verstaan: het online platform van LOMÈRE waar klanten Producten kunnen bestellen.
7. In de algemene voorwaarden wordt onder ‘Website’ verstaan: de website www.lomere.nl

 

Artikel 2 Toepasselijkheid
1. De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle tussen Klant en LOMÈRE gesloten overeenkomsten waarbij LOMÈRE producten aanbiedt.
2. Afwijkingen van de algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien uitdrukkelijk en schriftelijk met Klant overeengekomen.
3. Toepasselijkheid van inkoopvoorwaarden of andere voorwaarden van Klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.
4. De algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende of gewijzigde opdrachten van Klant.
5. Niet alleen LOMÈRE, maar ook alle (rechts-)personen die bij de uitvoering van enige opdracht van Klant zijn ingeschakeld, kunnen op deze algemene voorwaarden een beroep doen.
Hetzelfde geldt voor haar bestuurders, de (bestuurders van de) praktijkvennootschappen van LOMÈRE en voormalige medewerkers van LOMÈRE, met inbegrip van hun eventuele rechtsopvolgers.
6. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de Overeenkomst en deze
voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling door LOMÈRE onverwijld vervangen worden door een bepaling die de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
7. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld naar de geest van deze algemene voorwaarden.
8. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden naar de geest van deze algemene voorwaarden.

 

Artikel 3 Gebruik Website
1. Het is niet toegestaan de Website, de inhoud van de Website, of de handelsmerken van LOMÈRE of een van haar partners, op enige manier te kopiëren of anderszins te wijzigen.
2. Alle intellectuele eigendomsrechten betreffende de Website, de inhoud van de Website of haar handelsmerken zijn eigendom van LOMÈRE Het is niet toegestaan op enige wijze
inbreuk te maken op deze rechten.
3. Het is niet toegestaan ongeautoriseerde toegang te verschaffen tot (onderdelen van) de website of haar achterliggende systemen.

 

Artikel 4 Overeenkomst
1. Alle aanbiedingen van LOMÈRE zijn geheel vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het
aanbod door Klant mogelijk te maken. Als LOMÈRE gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden Producten.
3. LOMÈRE kan niet aan zijn aanbod worden gehouden indien Klant redelijkerwijs kan begrijpen dat het aanbod, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving
bevat.
4. Klant kan een bestelling plaatsen via de Webshop. De Overeenkomst komt tot stand wanneer de bestelling door LOMÈRE wordt bevestigd.
5. Zolang de bestelling van Klant nog niet door LOMÈRE is bevestigd, kan Klant de overeenkomst ontbinden.
6. De bevestiging die LOMÈRE naar Klant stuurt, is die beslissend voor de inhoud en uitleg van de Overeenkomst, onder voorbehoud van kennelijke verschrijvingen.
7. Indien Klant aantekeningen maakt of reacties geeft op de offerte van LOMÈRE, dan maken zij geen deel uit van de Overeenkomst, tenzij LOMÈRE deze schriftelijk bevestigt.

 

Artikel 5 Uitvoering van de Overeenkomst
1. LOMÈRE zal zich naar beste vermogen inspannen de Website en Webshop met zorg te onderhouden.
2. LOMÈRE  heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. De toepasselijkheid van artikel 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 BW wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
3. Klant draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan LOMÈRE aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan Klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het
uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig aan LOMÈRE worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan LOMÈRE zijn verstrekt, heeft LOMÈRE het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de alsdan gebruikelijke tarieven aan Klant in rekening te brengen.
4. Indien voor het leveren van de Producten een termijn is overeengekomen of opgegeven, dan is dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van een termijn dient Klant LOMÈRE
schriftelijk in gebreke te stellen. LOMÈRE dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de Overeenkomst.

 

Artikel 6 Wijziging van de Overeenkomst
1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, zullen LOMÈRE en Klant tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de overeenkomst overgaan.
2. Indien de Overeenkomst wordt gewijzigd, daaronder begrepen een aanvulling, is sprake van een aanvullende opdracht. Over deze aanvullende opdracht zal vooraf een aparte afspraak over de honorering worden gemaakt.
3. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde Overeenkomst levert geen wanprestatie van LOMÈRE op en is voor Klant geen grond om de Overeenkomst op te zeggen of te annuleren.
4. Wijzigingen in de oorspronkelijk gesloten overeenkomst tussen LOMÈRE en Klant zijn pas geldig vanaf het moment dat deze wijzigingen schriftelijk en uitdrukkelijk zijn aanvaard.

 

Artikel 7 Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de Overeenkomst
1. LOMÈRE is bevoegd de nakoming van de Werkzaamheden op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, indien Klant de verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt dan wel dat LOMÈRE goede grond heeft te vrezen dat Klant in die verplichtingen zal tekortschieten.
2. Voorts is LOMÈRE bevoegd de Overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk is of ongewijzigde instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet kan worden gevergd.
3. Indien Klant zijn uit de Overeenkomst voortvloeiende verplichtingen niet nakomt en deze niet-nakoming ontbinding rechtvaardigt, dan is LOMÈRE gerechtigd de Overeenkomst terstond en met directe ingang te ontbinden zonder enige verplichting zijnerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling, terwijl Klant, uit hoofde van wanprestatie, wel tot schadevergoeding of schadeloosstelling is verplicht.
4. In geval van liquidatie, van (aanvraag van) surséance van betaling of faillissement, van
beslaglegging – indien en voor zover het beslag niet binnen drie maanden is opgeheven – ten laste van Klant, van schuldsanering of een andere omstandigheid waardoor Klant niet langer vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken, staat het LOMÈRE vrij om de Overeenkomst terstond en met directe ingang op te zeggen dan wel de order of Overeenkomst te annuleren, zonder enige verplichting zijnerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling. De vorderingen van LOMÈRE op Klant zijn in dat geval onmiddellijk
opeisbaar.

 

Artikel 8 Kosten, honorering en betaling
1. De prijzen op de Website en in de Webshop zijn in euro’s, inclusief BTW en exclusief verzendkosten, tenzij anders vermeld.
2. Alle vermelde prijzen zijn onder voorbehoud. LOMÈRE houdt zich het recht voor om zonder melding vooraf haar prijzen te wijzigen.
Deze wijzigingen hebben geen invloed op reeds geplaatste bestellingen, tenzij er sprake was van een duidelijk constateerbare foutieve prijs.
3. In geval van een duidelijke constateerbare foutieve prijs, is LOMÈRE niet aansprakelijk voor de gevolgen hiervan. LOMÈRE is ook niet verplicht de bestelde goederen voor de foutieve
prijs te leveren.
4. LOMÈRE heeft het recht om kennelijk foutieve verschrijvingen in de prijsopgave te herstellen.
5. Betaling geschiedt middels de in de Webshop aangegeven wijze.
6. Indien betaling middels facturatie geschiedt, verlangt LOMÈRE een aanbetaling van 50% van het geoffreerde bedrag ter dekking van inkoopkosten en ter verzekering van eindbetaling.
De resterende 50% van de prijs dient binnen 7 dagen na ontvangst van het Product te worden voldaan.
7. Klant heeft de plicht om onjuistheden in de vermelde of verstrekte betaalgegevens onverwijld aan LOMÈRE mede te delen.
8. Indien Klant in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de Klant van rechtswege in verzuim, zonder dat daarvoor verdere ingebrekestelling is vereist. De Klant is alsdan de wettelijke rente verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de Klant in verzuim is tot het moment van voldoening van
het volledig verschuldigde bedrag.
9. Indien LOMÈRE besluit een vordering wegens niet-betaling van één of meer niet-betaalde facturen langs gerechtelijke weg te incasseren, is Klant, naast de verschuldigde hoofdsom en de in artikel 8.8 genoemde rente, tevens gehouden alle in redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten te vergoeden. De vergoeding van gemaakte
gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten wordt vastgesteld conform het alsdan geldende besluit dat ziet op vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

 

Artikel 9 Levering Producten
1. De levering van Producten van LOMÈRE geschiedt vanuit Ooltgensplaat.
2. LOMÈRE bepaalt zelf de wijze van transport en verpakking van zijn Producten. LOMÈRE  kan ervoor kiezen om de Producten persoonlijk te bezorgen, maar kan ook kiezen voor bezorging via PostNL of een andere postbezorger.
3. LOMÈRE  zal de bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen leveren.
Deze termijn geldt slechts bij benadering, zoals gesteld in artikel 11.4.
4. Indien een Product van LOMÈRE kwijtraakt tijdens de levering of beschadigd wordt
ontvangen, wordt door LOMÈRE en Klant gezocht naar een passende oplossing.
5. Klant kan tevens na afspraak met LOMÈRE de Producten bezichtigen en afhalen in de winkel van LOMÈRE.

 

Artikel 10 Herroepingsrecht
1. Bestelde Producten kunnen binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgaaf van reden worden geretourneerd.
2. Tijdens deze 14 dagen dient Klant zorgvuldig met het Product en de verpakking om te gaan en deze alleen uit te pakken en/of te gebruiken voor zover dit strikt noodzakelijk is voor zijn beslissing om het product te houden.
3. Producten kunnen alleen worden geretourneerd in originele staat en verpakking, met alle bijgeleverde toebehoren.
4. Indien Klant gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht, dient hij binnen de vermelde
14 dagen contact op te nemen met LOMÈRE 
5. Het meegestuurde retourformulier dient ingevuld bij de retourzending te worden gevoegd.
6. Klant draagt zelf de verzendkosten voor de retourzending.
7. Na ontvangst van de retourzending, zal LOMÈRE binnen 14 dagen overgaan tot terugbetaling van het totaal betaalde bedrag.
8. Het herroepingsrecht van Klant geldt niet voor Producten die:
a. door LOMÈRE tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van Klant;
b. duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. snel kunnen bederven of verouderen;
e. wat betreft de prijs gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt
waarop LOMÈRE geen invloed heeft;
f. losse kranten en tijdschriften zijn;
g. audio- en video-opnamen en computersoftware zijn, waarvan Klant de verzegeling heeft verbroken;
h. hygiënische producten zijn, waarvan Klant de verzegeling heeft verbroken;
i. in de sale (uitverkoop) zijn;
j. van textiel zijn;
9. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt
bij Klant.

 

Artikel 11 Aansprakelijkheid
1. LOMÈRE kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de onjuistheid van informatie die wordt verschaft op de Website en in de Webshop en de schade die daaruit voortvloeit, tenzij deze onjuistheid is ontstaan door opzet of bewuste roekeloosheid door LOMÈRE.
2. LOMÈRE garandeert niet dat de Website en/of de Webshop te allen tijde en zonder onderbrekingen of storingen toegankelijk zijn. LOMÈRE is op geen enkele wijze aansprakelijk
of schadeplichtig jegens Klant voor enige schade die voortvloeit uit of het gevolg is van het (tijdelijk) niet-beschikbaar zijn, het (tussentijds) uitvallen en/of het onbehoorlijk werken van de Website en/of de Webshop.
3. Klant is verantwoordelijk voor het aandragen van correcte en representatieve gegevens die nodig zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst. LOMÈRE is niet aansprakelijk indien Klant onjuiste of niet-representatieve gegevens heeft verstrekt.
4. De levertermijn als genoemd in artikel 9.4 kan slechts bij benadering worden opgegeven. Hoewel steeds getracht zal worden de levertermijn na te komen, is LOMÈRE nimmer aansprakelijk voor de gevolgen van overschrijding van de aldaar genoemde termijn. Overschrijding van de termijn geeft Klant geen recht de Producten te annuleren, of de ontvangst of betaling van de Producten te weigeren, noch is LOMÈRE enige vergoeding verschuldigd jegens Klant.
5. LOMÈRE is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van onjuiste installatie en/of onjuist gebruik van de Producten.
6. Klant vrijwaart LOMÈRE voor aanspraken van derden.
7. Indien LOMÈRE aansprakelijk wordt gehouden, zal zij uitsluitend aansprakelijk zijn voor directe schade die daadwerkelijk door de Klant is opgelopen, betaald of geleden is vanwege een aantoonbaar tekortschieten van LOMÈRE verplichtingen met betrekking tot haar werkzaamheden.
8. De aansprakelijkheid als bedoeld in lid 7 wordt beperkt tot het door Klant betaalde bedrag.
9. LOMÈRE  is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder maar niet uitsluitend begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
10. De uitsluiting van de aansprakelijkheid geldt niet indien sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van LOMÈRE.
11. Deze bepaling sluit geen aansprakelijkheid uit voor zover aansprakelijkheid bij wet niet mag worden beperkt of uitgesloten.

 

Artikel 12 Overmacht
1. LOMÈRE kan niet aansprakelijk worden gehouden indien de tekortkoming wordt veroorzaakt door overmacht. Onder overmacht wordt verstaan, alle van buiten komende oorzaken, buiten wil of toedoen van LOMÈRE, waardoor tijdige, volledige of juiste nakoming van de overeenkomst niet meer mogelijk is.
2. Onder overmacht zoals in het vorige lid bedoeld, wordt mede maar niet uitsluitend verstaan:
niet-nakoming van een derde, ziekte van personeel van LOMÈRE zelf of een derde, storingen in of uitvallen van internet, storingen in of uitvallen van de telecommunicatie-infrastructuur,
storingen in of uitvallen van het radiografisch circuit, netwerkaanval, stremming in het vervoer, staking, in- en uitvoerbelemmeringen, abnormale weersomstandigheden, storingen in water- en energieleveringen, ernstige storingen in de systemen van LOMÈRE of haar leveranciers, brand, overstromingen, natuurrampen, rellen, oorlog of anderszins binnenlandse onrusten.
3. In geval van overmacht wordt nakoming van de overeenkomst opgeschort zolang de overmacht aanhoudt.
4. Indien de overmacht langer dan één maand aanhoudt, zijn beide partijen gerechtigd de overeenkomst zonder tussenkomst van de rechter te ontbinden. In een dergelijk geval zal LOMÈRE overgaan tot terugbetaling van eventueel betaalde bedragen, met daarop in mindering gebracht alle kosten die LOMÈRE heeft gemaakt met betrekking tot de
Overeenkomst.

 

Artikel 13 Garantie
1. Voor de door LOMÈRE geleverde producten geldt een garantieperiode van zes maanden.
2. De genoemde garantie is alleen toepasselijk in het geval van fabricagefouten.
3. In het geval dat Klant aanspraak wil maken op zijn garantie, zal hij het Product onverwijld aan LOMÈRE ter hand stellen. LOMÈRE zal in een dergelijk geval het product onderzoeken en beoordelen of er sprake is van een fabricagefout.
4. In het geval van een fabricagefout zal LOMÈRE kosteloos overgaan tot reparatie van het product.
5. Als geen sprake is van een fabricagefout kan LOMÈRE het product tegen een vergoeding (laten) repareren. LOMÈRE zal hierover contact opnemen met Klant.
6. De garantie geldt niet indien:
a. Klant het product zelf heeft gerepareerd of bewerkt of in het geval dat hij een derde het Product heeft laten repareren of bewerken;
b. De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld en/of anderszins onzorgvuldig zijn behandeld;
c. De geleverde producten in strijd met de aanwijzingen van LOMÈRE of op de verpakking behandeld zijn.

 

Artikel 14 Eigendomsvoorbehoud
1. Alle geleverde en nog te leveren producten blijven het uitsluitend eigendom van LOMÈRE, totdat alle vorderingen, die LOMÈRE heeft of zal verkrijgen op Klant, uit welke hoofde dan ook, volledig zijn betaald.
2. Het risico van het geleverde zal bij levering, inhoudende dat Klant de feitelijke macht over de producten verschaft, overgaan op Klant.

 

Artikel 15 Cookies en persoonsgegevens
1. LOMÈRE maakt gebruik van cookies op de Website ten behoeve van demografische en gebruiker gerelateerde statistieken. Hiermee wordt informatie van technische aard geregistreerd, zoals het IP-nummer, type internetbrowser, etc.
2. Door de aankoop van een Product gaat Klant akkoord met het opslaan van persoonsgegevens door LOMÈRE In de privacyverklaring van LOMÈRE wordt de verwerking van de persoonsgegevens door LOMÈRE toegelicht.

 

Artikel 16 Online Dispute Resolution
1. Klant heeft de mogelijkheid een geschil met LOMÈRE voor te leggen aan de geschillencommissie via het Online Dispute Resolution platform, middels de website:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Artikel 17 Wijzigingen
1. LOMÈRE behoudt zich het recht voor de algemene Voorwaarden te allen tijde aan te passen. Een dergelijke wijziging zal op de Website gepubliceerd worden.
2. Wijzigingen van de Website kunnen op ieder moment, zonder enige aankondiging, worden doorgevoerd. LOMÈRE is niet aansprakelijk voor de gevolgen van deze wijzigingen.

 

Artikel 18 Identiteit van LOMÈRE 
1. LOMÈRE is bij de KvK geregistreerd onder nummer 82264627 en draagt BTW- identificatienummer NL003662335B46. 
2. LOMÈRE Home collection is per e-mail te bereiken via info@lomere.nl middels de website www.lomere.nl en telefonisch op +31 6 13 56 55 92.

3. Openingstijden Maandag t/m zaterdag 9.00-18.00.

 

Artikel 19 Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op de rechtsverhouding tussen LOMÈRE en Klant is Nederlands recht van toepassing.
2. Alle geschillen die tussen LOMÈRE en Klant mochten ontstaan worden beslecht door de bevoegde rechter van het Arrondissement.

 

Artikel 20 Vindplaats algemene voorwaarden
1. Deze voorwaarden zijn te raadplegen middels de website www.lomere.nl en zullen door LOMÈRE op verzoek kosteloos worden toegezonden.

 

Klarna

Customer Data Sharing

National and EU rules such as the GDPR sets certain limits to how and when you may share customer-identifying information with Klarna.

If you share personal data with Klarna you need to explain this in your privacy notice and link to Klarna’s privacy notice there. Below is an example of what that could look like in your existing privacy notice (the specific data categories transferred to be added, and text to be translated into your local language):

 

Draft privacy notice text (all markets except Switzerland)

“In order to offer you Klarna’s payment methods, we might in the checkout pass your personal data in the form of contact and order details to Klarna, in order for Klarna to assess whether you qualify for their payment methods and to tailor those payment methods for you. Your personal data transferred is processed in line with Klarna’s own privacy notice.

 

Terms and conditions

Ensure that your terms and conditions reflect your cooperation with Klarna, and that you comply with applicable laws.

 

New credit legislation - How you will be impacted

New legislation has been adopted by the Swedish Parliament stating that if both credit and debit payment options are offered by a merchant, the debit option(s) must be presented before the credit option(s) in the checkout. This law takes effect 1 July 2020.

 

Here’s what you need to know if you have the following payment & checkout options:

 

Klarna Checkout (KCO): No action required

Klarna will take care of all the logic to ensure debit payment options are shown first.

 

Klarna Payments (KP) with no debit options: No action required

You are only required to make sure a debit option is placed as the first option if you offer it as a payment method.

 

Klarna Payment (KP) with debit options: Action required

As a merchant, you are in control of the order in which payment methods are organized inside your checkout and will need to take steps to comply with the new law.

 

Continue reading for more details on how KCO will be presented, and what actions we recommend if you have KP with debit options.

 

What the new law means

New legislation (Regeringens proposition) adopted by the Swedish Parliament will take effect on 1 July 2020, and will only be applicable to Sweden. The law sets requirements on the presentation of payment methods in online checkouts, enforcing debit payment options to be displayed before any credit payment options, if both are available.

 

Obligations in the new regulation apply to any parties who present or process payment methods. This includes: merchants, partners, and Payment Service Providers (PSP) like banks. To navigate the new changes, we’ve published guidelines, to help our merchants and partners to ensure compliance with the legal requirements.

 

What does this mean for me as a merchant?

The impact for you as a merchant will depend on what payment methods you offer and what checkout solution you use. The new legislation does not require merchants to provide debit payment methods, but does regulate how to present them in an online checkout if you do.

 

Below is an overview of Klarna payment methods, and how each categorizes in terms of credit or debit options.

 

What do I need to do to be prepared?

Merchants with Klarna Checkout (KCO v2 & v3)

No action needed. Klarna will update the current KCO solution for the Swedish market to make sure that the new legal requirements are followed. You will notice that debit payment methods such as Direct Debit, (when available), will be presented as the first option in your checkout.

 

Merchants with Klarna Payments (KP)

If you offer Klarna Payments in your checkout, Klarna cannot control the order or logic in which the payment methods are presented. Therefore, as a merchant you are solely responsible to ensure your checkout is compliant and lawful according to the new legislation before it enters into force (1 July 2020).

 

If you have Klarna Payments (KP) and multiple Klarna payment methods within the same widget then we will manage the logic of sorting these. If a debit payment option exists then that will be displayed first. Credit payment methods that include interest rate will always be displayed as the last option if others exist. If the multiple Klarna payment methods are placed in different widgets then we cannot control in what order they will be sorted.

 

Klarna will discontinue support of Klarna Payment Methods (KPM) as of September 2020. Action recommended

Klarna will no longer be supporting KPM as of September 2020. For automatic updates (including legal compliance), we recommend all merchants move to Klarna Checkout (KCO) or Klarna Payments (KP). With KCO, Klarna will handle the sorting of payment methods for you. To migrate to KCO, you can use the self service flow that is available in the merchants portal (link). Please reach out to your Klarna account manager to get more information about pricing and how to transfer to Klarna Checkout or Klarna Payments.